Студијски програм: Превенција и третман поремећаја понашања |
|||||||
Врста и ниво студија: Дипломске академске студије |
|||||||
Назив предмета: ПРОГРАМИ ПРЕВЕНЦИЈЕ И РАНЕ ИНТЕРВЕНЦИЈЕ КОД ПОРЕМЕЋАЈА ПОНАШАЊА |
|||||||
Наставник: Кандић-Поповић Б. Зорица, Пејановић А. Снежана, Николић-Ристановић Ж. Весна, Ћорић В. Бранко, Илић П. Зоран, Радуловић М. Данка, Југовић Л. Александар, Жунић-Павловић П. Весна, Поповић-Ћитић Б. Бранислава, Филиповић Р. Мирко, Драгојевић М. Нада; Јованић С. Горан, Ханак Ш. Наташа, Васиљевић В. Даница |
|||||||
Статус предмета: Обавезни предмет |
|||||||
Број ЕСПБ: 10 |
|||||||
Услов: Знања из социјалне педагогије, теоријских и методских приступа превенцији поремећаја понашања, планирања превенције, социјалне психијатрије, превенције насилног понашања и злоупотребе психоактивних супстанци |
|||||||
Циљ предмета: Циљ предмета је упознавање са теоријско-методолошким основама интердисциплинарног приступа програмима превенције и ране интервенције код поремећаја понашања, развијање критичког истраживачког става, увежбавање вештина концептуализације, дизајнирања, имплементације и евалуације програма превенције и ране интервенције, као и сврсисходно коришћење савремених достигнућа о ефективним програмима превенције и ране интервенције. |
|||||||
Садржај предмета Теоријска настава Историјски развој и научне основе превенције и ране интервенције (теоријски и методолошки изазови). Истраживања у области превенције и ране интервенције (теоријски модели, лонгитудиналне студије, евалуациона истраживања). Приступи у планирању превенције и ране интервенције. Ефективни програми превенције и ране интервенције (принципи, елементи, ефективност). Практична настава Процена потреба за применом програма превенције и ране интервенције. Планирање реализација програма превенције и ране интервенције у различитим системима друштвеног реаговања (систем социјалне заштите, образовно-васпитни систем, здравствени систем, кривичноправни систем). Евалуација програма превенције и ране интервенције. |
|||||||
Литература 1. Barrett, P. М., Ollendick, T. H. (2004): Handbook of interventions that work with children and adolescents – Prevention and treatment. John Wiley & Sons, Incorporated, Hoboken, NJ. ISBN 9780470844533 2. Farrington, D. P. (2005): Integrated developmental and life-course theories of offending, Transaction Publishers, New Brunswick, NJ. ISBN 0-7658-0280-5 3. Loeber, R., Farrington, D. (1998): Serious and violent juvenile offenders – Risk factors and successful interventions, Sage Publications, Thousand Oaks, CA. ISBN 0-7619-2040-4 4. McAuley, C. (2005): Enhancing the well-being of children and families through effective interventions – International evidence for practice, Jessica Kingsley Publishers, London, GBR. ISBN 9781843101161 |
|||||||
Број часова активне наставе |
Остали часови |
||||||
Предавања: 4 |
Вежбе: 2 |
Други облици наставе: |
Студијски истраживачки рад: |
||||
Методе извођења наставе: предавања, вежбе, интерактивна настава, консултације, интернет, демонстрација, мултимедији |
|||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) |
|||||||
Предиспитне обавезе |
поена |
Завршни испит |
поена |
||||
активност у току предавања |
5 |
писмени испит |
10 |
||||
практична настава |
5 |
усмени испит |
30 |
||||
колоквијуми |
25 |
|
|
||||
семинари |
25 |
|
|